Maandag 22 juli, reis naar Jasper

Door Corrie. Vandaag konden we uitslapen. We zijn inmiddels aan het ritme gewend. Om 10 uur moesten we klaar staan voor het raften. Vandaag was Fraser 10am July 22 2013 026 Fraser 10am July 22 2013 024het water wilder dan gisteren, dus we kregen uitgebreide instructies wat te doen bij elk denkbaar gevaar. Toen kregen we wetsuits, reddingsvesten en helmen. Met 6 personen en een gids per raft vertrokken we. Wat een fantastische ervaring! Door flinke golven en kleine watervallen ging de tocht. Gevaarlijk voelde het niet, we werden er wel kletsnat van. Bij een serieuze waterval moesten we helaas even via de kant, die was niet toegestaan voor toeristen. Maar ook daarna golfde het nog stevig. Na anderhalf uur varen waren we terug bij onze camping. Na wat gegeten te hebben, vertrokken we richting Jasper, een nationaal park. Helaas bleek Pieter Jan inmiddels ziek te zijn,, hij moest onderweg overgeven en had tegen de avond koorts. Zelf dacht hij dat de niet al te gare hamburger van de bbq gisteravond kwam. We zullen waarschijnlijk niet te weten komen wat er aan de hand was.
In Jasper vonden we een mooi park waar nog plaats voor ons was. Echt in de natuur en we kregen het dringend verzoek om alle eten en afval in de camper te bewaren, omdat er beren in het park  rondlopen. Gelukkig mochten we wel buiten eten, wat overigens geen succes was, vanwege de pizza’sdieuiteen oven kwamen waar we nog geen ervaring mee hadden. Nu dus wel,misschien lukt het de volgende keer.
’s Avonds koelde het snel af, zodat we weer op tijd naar bed gingen.